På ferie med en 2,5 årig

3. februar 2011

Alder:
2 år, 6 mdr.

På ferie med en 2,5 årig

Hej Helen

Vi har booket en tur til Californien om 2 måneder for mor, far og vores datter. Vi skal være afsted i 14 dage og har valgt kortest mulige flyafgange og med kun 1 stop. Vi har familie, som vi også vil besøge derovre og ellers udforske området. Mor og far har været der flere gange. Vi har valgt at minimere vores antal af steder at bo til 4 steder på 14 dage.

Hvilke tips har du til den lange flyveture? Har du nogle gode råd til en ferie, hvor man ikke bare bor det samme sted hele tiden? Mor er selvfølgelig blevet lidt nervøs, efter rejsen er bestilt :-) Måske også på grund af flere kommentarer som: "Hvordan I da flyve så langt væk med sådan et lille barn?". Men vi har altid rejst meget både ...

Annonce

... privat og med arbejde, så det synes jeg også, at hun skal vendes til. At få set noget af verden og få nogle gode oplevelser sammen.

Jf. mit sidste brev omk. at hun ville have ble på i bad, så er det heldigvis gået i sig selv igen. Vi valgte, at holde fast på at bleen skulle af, hvilket resulterede i 3 gange med skrig og skrål, men masser af positiv opmuntring fra os. Så nu er hun kommet ud med en overbevisning om, at hun faktisk godt selv kan styre det. Det har bevirket, at hun er begyndt at tisse og lave stort på toilettet både herhjemme og ved dagplejeren. Det er ikke hver dag, men en god start. Bare lige en lille opfølgning på det seneste brev.

Venlig hilsen

Forældrene som glæder sig til varmen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

17. september 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Flytning - 2.5 år

Hej Helen Vi har solgt vores hus og skal flytte om cirka halvanden måned....

31. august 2024 | Diverse | 2 år, 6 mdr.

Uro i kroppen - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen. Har lige brug for at hører dine tanker, omkring min bekymring til...

21. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Datter vil bæres

Hej igen Helen Og som altid tak for dine meget grundige svar! Hvor er det...

16. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 6 mdr.

Selvstændighedsalder - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen Tak for svar omkring lillebror, det går allerede meget...

9. august 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Når små børn er bange

Kære Helen Vi har lille H som nu nærmer sig 2,5 år. Over de sidste par...

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi